Marketing funnel 2019
Marketing funnel in 2019 |
Vergeet alles wat je weet over de marketing funnel of klantreis van je bezoekers. Tegenwoordig volgen mensen niet meer een standaard pad van het leren kennen van een bedrijf tot het overgaan naar het doen van een aankoop. Het gaat over het meer nadenken voordat een order wordt geplaatst en er kunnen bestellingen worden gemaakt op unieke en onverwachte momenten. Ze wenden zich tot meerdere apparaten om snel antwoorden te krijgen op hun vragen. En elke keer als ze dat doen, drukken ze hun intentie uit en veranderen ze de traditionele marketingfunnel onderweg.
Veranderingen van de marketing funnel
Dus hoe is de marketing funnel veranderd? Uit onderzoek van Google blijkt wat de click resultaten zijn van duizenden gebruikers als onderdeel van een opt-in panel. Ze hebben geconstateerd dat geen enkele klantreis hetzelfde is. Zelfs in dezelfde productcategorie zijn er verschillende klantreizen.
Onderzoek naar deze gegevens kan enorm belangrijk zijn voor je bedrijf. De klantreis wordt steeds breder en smaller als ze niet alleen verschillende bedrijven overwegen maar ook verschillende categorieën. Er wordt online gezocht naar reviews over de bedrijven en er worden bijvoorbeeld Youtube filmpjes over het bedrijf gezocht.
Wil je weten hoe je het gedrag van je bezoekers kunt meten en analyseren?
Neem dan contact met ons en wel helpen je hiermee. mail naar hulpmetonlinemarketing@gmail.com