5 Online marketing trends voor 2019

5 Online marketing trends voor 2019

5 Online marketingtrends voor 2019 |

De wereld van online marketing, oftwel internet marketing verandert continu. Belangrijk dus om scherp in de gaten te houden welke ontwikkelingen voor jouw bedrijf bruikbaar zijn.

In dit artikel vind je vijf trends voor 2019 die het meest genoemd worden.

1. Personalisatie van marketing

Ondanks de wereld waarin we vooral online aanwezig zijn hebben klanten nog steeds behoefte aan persoonlijk contact. Ook als ze persoonlijk worden aangesproken, wordt als prettig ervaren. De afstand tussen bedrijven en klanten is online groter dan offline en daardoor is het belangrijk om juist daar de afstand te verkleinen. Door persoonlijke boodschappen toe te voegen aan bestellingen of nieuwsbrieven kan een klant zich meer verbonden met een bedrijf voelen.

Online marketing trends 2019

2. Mobielvriendelijke content

Tegenwoordig kun je er niet meer omheen. Smartphones overstijgen andere apparaten zelfs qua zoekopdrachten op Google en andere zoekmachines. Als bedrijf moet je ervoor zorgen dat je website mobielvriendelijk wordt zodat bezoekers een goede ervaring hebben op mobiel. Ook Google kijkt of jouw website wel mobielvriendelijk is. De mobielvriendelijkheid heeft invloed op je positie in de zoekmachines. Daarnaast is het belangrijk je nieuwsbrief mobielvriendelijk te versturen. Zodra een nieuwsbrief niet goed gelezen kan worden op mobiel kunnen lezers eerder afhaken.

3. Video marketing

Een vorm van online marketing die enorm toeneemt: video marketing. Met video kun je de aandacht van je lezer beter vasthouden en sneller informeren dan met een grote lap tekst. De lezer van tegenwoordig is ongeduldig en wil op een interactieve manier informatie ontvangen. De verwachting is dat video marketing in 2019 maarliefst 80% van al het internet bestaat uit videomarketing. Ook met producten kun je doormiddel van een video een beter beeld geven van het product door het bijvoorbeeld van meerdere kanten te laten zien.

4. Chatbots

Een ontwikkeling die je ook steeds meer online ziet: een chatbot. Waren het eerst nog onpersoonlijke chatbots waar je niet graag hulp van wilde, zijn het nu steeds meer chatbots die ook echt problemen oplossen. Zodra het probleem wordt opgelost maakt het de klant niet meer uit of daar een echt persoon achter zit. De ontwikkeling van chatbots gaat steeds verder en daardoor worden ze steeds meer gebruikt. Met een chatbot kan een bedrijf heel de dag, 24/7 antwoord geven op vragen. Bovendien kan er informatie worden verzameld over vragen die klanten hebben.

5. E-mailmarketing blijft effectief

E-mailmarketing blijft effectief, maar dan wel op een moderne manier. De nieuwsbrieven van tegenwoordig worden visueel aantrekkelijk gemaakt en je bent binnen één of twee klikken op een productpagina om te bestellen. Het is ook belangrijk om persoonlijk te zijn in je e-mail marketing en dat de e-mails geschikt zijn voor alle apparaten. Daarnaast kun je gemakkelijk meten in een nieuwsbriefprogramma hoeveel je mails gelezen worden en hoeveel er op bepaalde links geklikt wordt. Zo kun je je lezers beter bedienen bij de volgende nieuwsbrieven. Uiteindelijk moet dit natuurlijk leiden tot meer conversies. Dit kan een aankoop zijn of een contactmoment met je bedrijf.

Hulp met online marketing

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *